rmb1988 logo

Skanderborg 2018

Skanderborg Festival 2017

Skanderborg Festival 2017



Så nærmer tiden sig for tilmelding til årets fedeste oplevelse blandt brokkere, rockere, trolde og andet godt folk, og du skal nu se at få betalt = tilmeldt dig :-) I år er der et begrænset antal billetter så det er først til mølle.

 

Tid og sted:

Vores lejr er åben fra onsdag den 9. aug. Kl. 9.00 til søndag den 13. aug. Du kan blive hele søndag, men vores lejr bliver pakket ned fra kl. 10.00. Dine ting og du står derefter på eget ansvar.

Vi bor ved institutionen Sølund, Dyrehaven 10 pavillon 5.

Ingen ved hvor Rygmarvsbrokforeningen bor, så du skal spørge / se efter institutionen Sølund.

 

Når du skal med tog eller bil:

Kommer du med tog, så husk at bestille pladsbillet og handicapservice, hvis du har brug for dette.

Du må som udgangspunkt selv sørge for transport fra banegård til festivalpladsen. Aftal eks. samkørsel med andre deltagere.

 

Hvis du ankommer i bil, skal du have handicap-skilt for at køre ind i lejren – Man kan i år kun køre ind fra Vestergade, og du må kun køre ind og læsse af. Derefter skal bilen straks forlade området og parkeres uden for byen på marken, der er indrettet til formålet. Du skal ligeledes have en kopi af en tilladelse til at komme ind uden armbånd, og den får du senere. Vi sætter alle armbånd på i vores lejr.

 

Alder: For alle fra 16 år og opefter med rygmarvsbrok og/eller hydrocephalus

 

Er du 16 - 17 år er det vigtigt, at forældre/værge er klar over at, vi ikke tillader, at de drikker sig fulde. Det er okay at drikke lidt i lejren men ikke på pladsen. Det er vigtigt. at I ikke sender jeres unge af sted alene med mindre de kan klare sig selv...toiletbesøg, medicin, eller komme rundt i skoven. Hvis der er tvivl skal de have en voksen hjælper med, der kan tage ansvar for dem ( helst ikke forældre ;-) )

 

Det med at kunne klare sig selv ved overnævnte, gælder dog brugere i alle aldre. Der er også enkelte der tager hjem og sover, for så at komme igen dagen efter.

Vores lejr

Vi har hjælpere, som er med for at gå til hånde med at få lejren til at køre. De hjælper, har vagter, hjælp på rampen under koncerter mm. De er ikke personlige hjælpere, og kan ikke hjælpe ved toiletbesøg, skubben op og ned, til og fra skoven mm.

De mange frivillige hjælpere vil gøre alt, hvad de kan, for at vi får en kanon oplevelse. Da de er frivillige og ulønnede, skal vi også sørge for, at de får en god

oplevelse, og at vi ikke slider dem helt ned

.

 

Det er vigtigt at huske: ALLE også brugere skal hjælpe i vores lejr med vagter, oprydning mm.


Du behøver ikke tage øl, vand, juice, kaffe/te og vodkasodavand med, da det er obligatorisk at alle er med i mad/drikke ordningen  350.- kr. ( Ca. 80,- om dagen... i alt = 4 x morgenmad og fri drikke så længe lager haves ). Dette gælder for alle, uanset antal dage du er der, og hvad du drikker.

 

Sidste år havde vi så meget mad, at man kunne nuppe en rugbrød til frokost i vores lejr.
Resten af måltiderne og drikkevarer på selve festivalpladsen skal du selv sørge for. Husk penge nok – maskinen kører ikke uden brændstof. ( min. 50.- pr. måltid). 

Køber du nøgle på festival (VIP tjek in) til alle handicaptoiletter ( 100,-), så husk at køb den i eget navn. Pengene kan du få retur, når du tager hjem.

Medbring crosser

Det er et meget ujævnt og bakket terræn, så har du brug for en crosser, så tag din egen med eller lån/lej en. Vi hører meget gerne fra dig, hvis du har brug for en crosser, for sidste år var der flere, som gik sammen og lavede en aftale med Elscooterservice. Vi fik bragt crosserne lige til døren, og de blev hentet igen for 650,- pr. mand ( 2015 pris). Det er dejligt og for de fleste uundværlig med en crosser, da afstandene er store. Du skal være i god tid, for dem man kan leje er hurtigt væk.

 

Personlig hjælper:
Vi forventer, at hvis du har brug for personlig hjælper, så tilmelder denne samtidig med dig selv. Hvis du har brug for støtte gennem skoven eller ved andet, hjælp ved toiletbesøg mm, skal du have din egen hjælper med.  

Husk ligeledes at gøre din hjælper opmærksom på, at vi forventer, at de hjælper på lige fod med alle de frivillige hjælpere og brugere i vores lejr. De skal også betale for drikke/mad ordning mm.

Hvis din personlige hjælper skiftes ud med en ny undervejs skal begge hjælpere møde op i ’Tjek in’ i skoven hvor den ene får armbåndet klippet af og den nye får det på af dem fra dem ’Tjek in’.


Huskeliste:
Sovepose/dyne, lagen, evt. tisseunderlag, rullemadras, toiletartikler/håndklæde medicin, crosser/lader m. navn, mm. vigtigt ! Det kan blive rigtig koldt om natten i de store fællestelte, så husk skiundertøj eller andet varmt tøj og tjek vejret inden. 

Mobiltelefoner fungerer dårligt under festivalen. Sms kan blive meget forsinket og ikke alle selskaber kan få kontakt. Så overhold dine aftaler!  


Betaling af din billet skal ske senest 1. marts 2016. (Du er kun tilmeldt ved rettidig betaling ) Betaling via hjemmesiden, eller på reg. 0268 Kontonr. 0002930668. Husk at skrive festival og dit navn på betalingen. Billetten koster 2000,- og mad/drikke 350,- Altså indbetales der 2350,-  Husk også at indbetale Mad/drikke for din hjælper.

 

Tilmelding dette via af link:-)

 


  Skriv evt. undertegnedes tlf. nr. ned, så du kan få fat i os. 


Du skal være medlem af Rygmarvsbrokforeningen for at deltage.


Dette skriv skal ses både som tilmelding info, samt selve info for arr.

 

Det er festival, det er primitivt, det er udfordrende.........men det bliver mega hyggeligt :-)


Send en mail eller ring til Andrea, hvis der er noget du er i tvivl om. ( helst mail )

Vi glæder os til en feeeeed oplevelse med masse af hygge i skoven ;-)

 

Camping……..Dennis : dennis_jorgensen@hotmail.com   Tlf. 22194911

 

Hjælpere……..Mick : mickjensen2010@hotmail.com   Tlf. 50724370

 

Lejr………Philip : philip_vestergaard3@hotmail.com   Tlf. 29700417

 

Brugere……..Tina ANDREA : andti6@hotmail.com   Tlf. 20887369

 


 

 

RYGMARVSBROKFORENINGEN AF 1988